Followers

March 11, 2011

Cinta Gadis Kilang II


Previous Episode : Cinta Gadis Kilang I

Sungguh indahnya hari berlalu
Menunggu kasih tambatan hati
Ingin rasanya selalu berbagi

Bersamanya kala suatu nanti


Andainya kau jadi milikku
Selaluku nyanyikan lagu rindu

Andaikan kau dan aku bersatu

Dunia ini berseri selalu


Kuingin dirimu dekat dihatiku
Berdua kita kan raih bahagia

Kuingin dirimu turut merasa

Rasa rindu untuk menatap matamu

Menatap matamu


Bagaikan bintang nun jauh di sana
Terangi malam yang semakin gelap

Jika kau sudi menemaniku

Takkanku lepas walau sedetik pun


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

yippaa...malam ini ada annual dinner kilang..
yessh...
sudah lame tak bercantik-cantikan..
sudah lame asyik uniform kilang je yang aku sarong..
sesekali nak gak berbaju kebaya....

wut??...baju kebaye??..
ye la..tak percaye ke eyca neh boleh berbaju kebaya...
nengok body la..
*ouch....jangan lame2....

belum lame annual dinner berlangsong..
aku dah mula panas ponggong..
cepat-capat cuit si ejoi..

"jom bebeh..kita lepak luar dewan..
mak tak biase la nyah dok dlm dewan lame2..."


mata aku melilau ke sane kemari mencari mamat comey tuh...

"eh..agaknyer budak yang comey lote ari tuh ada tak?"

"ah..ko jangan bagai2 la eyca...hari tuh bukan main sombong lagi kan...lagipun aku rase baek tak payah la ko kenal dengan budak tuh..."

"la...dah kenape pulak..pelik ko neh..dulu bila aku kawan dengan dengan alin..ko marah..itu memang patot ko marah pon.aku tak kisah..bila aku tanye pasal budak comey tuh pon ko marah...pe kes neh...ko ada hati kat aku ea?..."

"tolong ok...mirina aku nak letak mane..?"

"ye..aku taw....saje je hotkan ko..tp..aku raaaseee....."

lalalalala...kenape aku gagap..sebab mata aku ternampak dia si comey lote itu....ke arah kami berdua...

oh..bulan..enggan melayan diriku lagi..
okeh..tetibe menganggap bulan jatuh ke riba..

ejoi pandang aku..aku pandang ejoi...
hahaha...
rase macam nak nyanyi lagu..
"panjang umurnya..panjang umurnya...."

oh cukup..nanti hujan turun..

"hye ejoi..ko dah nak balik ker?.."

"erk..tak...saye tunggu awak la..."
[aku tipu!!!!...jawab dalam hati je tuh tadi..lagipun dia tanye ejoi la..bukan aku..okeh..seb bek dalam hati..klu terjawab betul2 tadi...malu okeh..]..

aku cume senyum je..walaweh..takleh bercakap lak eyca neh...
mama..mama..tolong anakmu..anakmu dah bisu karena seorang jejaka..pok pale
sendiri....



eyca dah jatuh cinta ker?....
no..no..no..
tp kenape ada bunga-bunga ros blink-blink atas kepale neh....
sape nak jawab???...
Share:

0 komen: