Followers

February 11, 2011

Rayyan Fantasi - Ramlee Awang Murshid


dah nak sebulan kot aku beli novel ini..
yeSh..
aku memang suke novel RAM neh dari novel cintan cintun yang memeningkan kepale hotak aku nak baca..yang memedihkan mata aku untuk menangisi jalan cerita yang sedeh..

baek layan cerita RAM nehhh..
puas hatiiiiii...
ada je perkara yang berlaku di luar jangkaan kita..
rase macam RAM ini tersangatla genius orangnyerrrrr...

disebabkan aku neh tak pandai nak huraikan sangat ape yang aku baca..
meh korang baca sinopis cerita ini..

Sinopsis Novel Ini

RAHSIA susur galur Aiddin sengaja dirahsiakan oleh ayahnya, Ibrahim. Justeru... dia memiliki sebuah keluarga yang bahagia. Bagaimanapun kehidupan manusianya yang gembira dan ceria, tercalar apabila disahkan menghidap barah otak tahap empat. Doktor meramalkan Aiddin hanya mampu hidup dalam tempoh yang sangat singkat. Jiwanya terganggu dan sejak itu, Aiddin suka bersendirian.

Aiddin yang berduka cita ditenteramkan oleh tunangnya, Feena yang berjanji akan setia pada ikatan cinta mereka. Impian terakhir sebelum kematian meragut kehidupannya adalah untuk mendaki Gunung Kinabalu. Impian itu terlaksana, tetapi Aiddin hilang di kawasan hutan pergunungan. Selepas lima tahun berlalu, Aiddin muncul semula di kawasan tersebut. Sejak itu, beberapa siri pembunuhan ngeri berlaku. Manakala Aiddin sendiri sering mendengar bisikan suara perempuan.

RAMLEE AWANG MURSHID berjaya mewujudkan sebuah rahsia dalam lingkaran saspens, seram dan misteri dalam novel ini. Faktor cinta pula adalah pengikat, tetapi tidak semestinya tersimpul mati. Rayyan Fantasi merupakan genre yang berbeza dalam karya Ramlee kali ini. Ketika membaca novel ini, pastikan di sekeliling anda adalah realiti kerana fantasi begitu bijak menipu fikiran.


cerita ini sangat besh!!..
beli laaa..
mesti tak menyesal!

aku amek sinopsis dari SINI - laman web RAMFC
Share:

4 komen:

MiSsyLiLy said...

sgt suker RAM jugak..

abdul quddus said...

cerita cinta sufi & the series x minat ke????

best tu

chenta said...

dah beli 2minggu lepas..tp tak sempat lg baca..layan cite korea dulu..hehehe

deatH_luVer said...

misslily^^waaaaaa..rindu tol kat kamu cik lily.....

AQ^^sume besh kan RAM nyer..cume tak sempat nak beli jeee....mane yang nampak dan ade sen lebeh baru beli..:p

sya^^baca laaaaa......