Followers

January 31, 2011

Saya Kenal Awak...Aku Kenal Kau...Gua Kenal Lu..

ape ke hei nye kan tajuk entry aku kali neh..

cume nak lahirkan rase terkilan la..

ade sorang kawan..
dia judge aku dengan begitu mudah..
sedangkan kenal aku pun tak sampai setahun..
boleh cakap..
"saye kenal awak"

sedangkan aku pun masih tak faham tentang diri aku..
dia dengan sewenang-wenangnya boleh nilai aku camtuu..
malah..
kawan yang kenal aku empat tahun pun still lagi tak faham aku...
inikan pula dia yang setahun jagung..

betul kata orang.."cermin kita adalah kawan-kawan"..

tapi kawan-kawan paham tak apa yang ada dalam hati kita..
sebab ape kita buat perkara itu??
dan sebab apa kita rase kita tidak mahu langsong buat perkara itu??

contohnya :-

dia ajak aku join bisnes..
tapi aku taknak..
dan tetibe dia judge aku adalah manusia yang tak nak tolong diri sendiri..
siap cakap "SAYA KENAL AWAK"..
"AWAK TAKNAK TOLONG DIRI AWAK"
tapi pernah kah dia terfikir..
bisnes itu memerlukan WANG RINGGIT..
bukan hanya mengeluarkan air liur semata-mata..

oh okeh..
dia boleh tolong dahulukan duit dia..
tapi pernah tak dia terfikir..
yang aku fikir aku takot berhutang dengan orang..
takot tidak terbayar..
pernah tak dia terfikir...

jadi..
sudah-sudah la bercakap seperti di tajuk entry aku neh..
kesimpulannya
aku tak suke bila ada orang cakap DIA KENAL AKU...
Share:

1 komen:

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

saya tak kenal awak...

bleh cakap cam tu?

hehehee