Followers

October 5, 2010

Perlu Ke Bersedih Bila Kehilangan Seseorang Yang Pernah Mengaku Sayangkan Kita???



eh kenape tetibe je kan aku rajin sangat nak buat entry tentang ini..entah lah...mungkin sebab sejak dua menjak neh ramai kengkawan aku yang mengalami kes putus cinta lalu bersedih......

kenape kan kita harus bersedih T___________T apabila tali cinta yang cube kita simpul putus di tengah jalan????...perlu ke untuk terus bersedih?..

uffffff....bak kata orang..tak mengalami memang akan cakap bongkak macam aku neh....haippppppppp....aku pernah merasai bagaimana
hati ini keceper... sangat sedeh okeh selama setahun sembilan bulan mengharap pada dia tapi apa pon tiada....tapi alhamdullilah kesedihan aku tak lame...cukup la tiga empat hari seminggu kot..tak perlu berbulan-bulan untuk meratapi hati yang disakiti ini.....

untuk ape kan?..kita disini mengalir air mata tapi dia disane rileks jek...siap boleh happy kot dengan chentahati baru.......jangan terlalu melayan perasaan yang akhirnye boleh memakan diri.....

haiksss..sebab tuh aku sangat pelik bila lihat kengkawan aku yang merana dan meratapi kisah cinta yang tak kesampaian sampai berbulan-bulan....tolong kuat la kengkawanku..tidak perlu untuk kamu terus rasakan sakit itu sangat lama..cukup-cukup la kita membuang masa,membuang air mata untuk si dia yang tidak pernah menghargai kasih sayang yang pernah kita hulur pada dia...

cuba muhasabahkan diri bahawa jodoh kamu tidak tertulis dengan dia disebabkan ada lagi insan yang lebih baik dari dia yang akan dapat menjaga kamu hingga akhir hayat.......sO no nid untuk sedeh-sedeh bagai neh.....chaiyOrk..chaiyOrk..

cuba fikir
kenape ALLAH mahu kita ditemukan dengan orang yang salah sebelum kita jumpe dengan si dia yang sebenar-benarnya...

Share:

3 komen:

|| A r a W a n i || said...

bebeh...
betol tuh..
xperlu meratapi..
tapi cukup menginsafi..
at least, ada pengajaran yg sangat berharga di situ.
betul dop?

Cheq Tun said...

betul2..hnya yg alami yg paham..selagi tak alami selagi tu xkan paham bagaimana rasanya putus cinta.

apepun biarlah berbaloi segala tindakan kita. nk tunggu dia ke biar berbaloi..

hidup ni perlu dinikmati

deatH_luVer said...

betul bebeh...
kita kene belajar dari kisah2 lalu.....fikir kenape ia terjadi...
:D

cheq tun^^hehehehehhe..yUp..hidOp untuk dinikmati....sangat suke dengan ayat ini... :)