Followers

October 12, 2010

Haruskah Aku Menghormati Mereka Yang Beruniform Biru Ini Lagi????....

seriyes..
aku ada pengalaman melepak bersama mereka yang beruniform biru ini..
lagak mereka tersangatla BAGUSSSSS!!!!.....
perangai macam la mereka ini tersangatla BAEKKKKKKKKKKK!!!!!...

tapi ketahuila perangai mereka lebeh teruk dari kita ORANG AWAM ini....
mulut macam puaka............

lihat je la laporan akhbar di
Harian Metro hari ini......



MIRI: Tindakan seorang anggota polis merogol anak gadis rakan setugasnya tahun lalu, menyaksikan dia menerima ‘habuan’ lumayan apabila Mahkamah Sesyen Miri semalam menjatuhkan hukuman penjara 20 tahun serta enam sebatan selepas didapati bersalah melakukan perbuatan keji itu.


MALU...Razid menutup mukanya ketika dibawa keluar selepas dijatuhi hukuman. Konstabel Razid Jumat, 25, dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Marudi yang tidak diwakili peguam sekadar menundukkan kepala ketika Hakim Awang Krisnada Awang Mahmud membacakan hukuman ke atasnya.

Awang Krisnada dalam penghakimannya berkata, perbuatan tertuduh amat jijik terutamanya bagi seorang polis.

Beliau juga berpuas hati selepas mendengar hujah dan fakta pihak pendakwaan yang berjaya membuktikan kes ini melampaui keraguan munasabah.

“Perbuatan terkutuk kamu itu cukup tidak bertanggungjawab kerana kamu merosakkan masa depan mangsa. Hukuman ini memang wajar dikenakan sebagai pengajaran kepada anggota keselamatan lain, mahupun orang awam,” katanya.

Terdahulu, tertuduh merayu mahkamah meringankan hukumannya dengan alasan sudah bertaubat.


Dia didakwa melakukan perbuatan itu pada 30 Oktober tahun lalu di sebuah kediaman kuarters IPD Marudi kira-kira jam 4.30 pagi ketika mangsa yang berusia 20 tahun itu nyenyak tidur.

Dia didakwa menceroboh bilik mangsa menerusi tingkap sambil mengacukan pisau kepada mangsa dan mengarahkannya membuka seluar sebelum merogolnya.




Haruskah???..

boleh tak aku cakap aku benci mereka???...
Share:

4 komen:

Nana iidyLL said...

hurmmm
wlupun mereka polis,mereka tetap manusia biasa..hny kerana mereka b'uniform biru, kesalahan itu tlalu berat utk dmaafkn.

jgn krn nila setitik,hbs susu sbelanga.

saya ank polis...:)sudah lali bila org dok kutuk2 polis..tp kmi pun ada perasaan sbb kami tahu bkn semuanya sebegitu...:)

ada yg kta ank polis lg mlampau dr ank org biasa.tp pnh tak org fikir kmi nak sgt ke duduk dtmpt ini.mgkin ada yg suka.yg xsuka cmna??

hidup sntiasa dselubungi cacian..
kdg2 hidup rasa tkongkong n sentiasa dlm bahaya bila org luar mgugut nak apa2kan anak2 polis.kmu pnh rasa prsaan sebegitu??

blm kira lg bila sekolah,selagi boleh rahsiakn ayh kje ape.sebabnya bila ayh kita jlnkn tugas,anak yg time padah.kne kutuk dekat sekolah.kne pulau pn de.dah tu kne jaga perangai sebab fikirkn status bapa.nak watpe pn kne fikir.bila ayh kuar bkerja,selalu pndang muka ayah n pesan "abah kje elok2..balik umah tau.."..dlm hati bdoa, abah..jgn tglkn kmi tb2...jgn jadi pe2 dkt abh..

belum tambah lg masa kecil2 kne pindah randah tukar sekolah..seksa jugak jadi seorg ank beruniform biru.tapi itu hakikat.pintu rezeki kluarga.polis pn mnusia biasa.

maafkn saya...dah mlalut..cuma agk trasa bila krn nila setitik,rosak susu sebelanga.:)...ini cuma luahan hati seorg ank..maaf..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

erm...susah gak nak komen n3 nih...sebab sedara saya ramai berbaju biru....

deatH_luVer said...

@nana..
tengs nana komen..
komen yang agak panjang....

mmg kata orang..
jgn kerana nila setitik..rosak susu sebelanga...

saye agak menghormati anggota polis yang veteran.....

tapi agak rase MELUAT dengan anggota polis yang yang muda2 ini..
terlalu meluat!!!....

memang polis adalah manusia biasa....tetapi pernah tak terfikir...yang apabila mereka telah diberi pekerjaan yang diberi nama POLIS..mereka harus menjaga tingkah laku mereka????...

tapi ape yang saye tahu..ada anggota polis yang mendabik dada,bongkak walaupun hanye dengan pangkat KONSTABEL!!!

deatH_luVer said...

@yanie..
takpe hOh...
lagipon bukan semua mereka yang berbaju biru itu bermasalah...