September 20, 2010

melaka - jiboi baru - panchor jaya - sendayan - telok kemang - sungai raya - melaka

perjalanan yang memenatkan!!..

Hari Cuti Umum 1 Malaysia baru-baru ini, sepupu aku di seremban mengadakan kenduri masuk rumah baru......so kami dari Melaka berkonvoi ah 5 buah kenderaan....

[sebelum bertolak..amik gambar dulu..tapi bertiga jek..ntah kenapa kakak aku tuh macam tiang bendera pulak....hikssss..motif aku sorok badan???]


Jam 10.10 pagi da bergerak dari rumah....lepas 1 jam setengah sampai ler kami di Kampung Jiboi Baru tuh....sekali humanggaihhhh..salah time...kenduri tuh diadakan lepas asar...kitorang sampai awal giler...sampai-sampai je terus makan tengahari..nasib baik la Kak Long de masak makanan..kalau tak jenuh ah nak tunggu pas Asar baru nak mam....

Rumah baru Kak Long neh bersebelahan dengan rumah arwah Mak Long....Sebak je rase masa jejakkan kaki rumah tuu....rinduuuuuuuu kat arwah mak long...rinduuuuuuu kat rumah itu...bertahun-tahun dah tak jejak rumah neh sejak mak long meninggal...... T____T...Alfatihah untuk Arwah Mak Long...Fatimah Ali....

Kami tak tunggu pon kenduri tersebut...sebab nak hantar adik aku tuh ke ktm seremban...lagipon banyak tempat lagi nak pergi..sedeh kan...tapi sempat la tolong-tolong buat kerja sikit....jadi la kan walaupun tidak dapat makan kenduri.. :)

Lepas zohor kami bergerak ke rumah pak sedara aku di Panchor Jaya..eh betul keee ejaan tuh ea.. :)... pes time aku jejak kaki ke rumah beliau....makan kuih raya saJork.....dan yang beshnyer rumah pak sedara aku neh de motor besau!!..gile jakon memasing amek gambar..ye la..orang kampong kan.... :)



agak-agak dah puas makan dan posing2 kami pon bergerak ke KTM Seremban hantar adik bongsu aku....babai dik...jumpe lagi taun depan..eh..bleh?... :p
di sendayan kami makan mee goreng basah ...agak penuh perot ketika itu tapi disebabkan menghormati tuan rumah..aku pon makan la jugek..eh..apekah..alasan semata-mata kan... :p


beraya di teluk kemang adalah tidak dirancang...tetibe je nenda menyuarakan hasrat nak singgah rumah moyang mohsin...ishhh..aku pon tak pernah jejak kaki ke situ....kenal pon tak moyang tuh.....


sekejap je pon singgah beraye di teluk kemang tersebut..lepas tuh mak ajak g nengok rumah lama kami di teluk kemang tersebut...dah laen tempat tuh....rumah yang kami duduk dulu dah takdeee...eeeeee..sedeh.....huhu..aku pon dah tak hengat kenangan duduk kat teluk kemang....dah 26 tahun tinggalkan rumah tersebut.....rinduuuuuuuuuu...eh apekah ini..asik rinduuu sajerk.... :)....


singgah pulak di rumah saudara di Linggi......makan mee jugekkkkkkkkk..aduhaiiiiii.....dan goreng pisang..tapi aku tak mam pon goreng pisang..batok wOo..takleh blah rasenyer raye kali ini disulami batuk dan selsema......aku makan mee jek..itupon sebab nak amek hati tuan rumah lagiii...ngeeee...amek hati la sangat la kan... :p


bergambar di hadapan rumah tuan rumah di Linggi..oh ayatku tunggang terbalek kan.... :p

baju raye sehelai sajOrkkkkkkk....maka terpaksela pakai baju pink neh......huhu..sodih kan...?..

panjang kan entry kali neh..sume nak sumbat ke entry neh mmg la jadi begini.!!...

Share:

4 komen:

chenta said...

wah!pink~~i like ^_^

dee ridzuan said...

ini baju tutt..tutt.. ke? hihi

deatH_luVer said...

hehe.baju lame la sya..

sis^^hehe..tau takpeeeeeee....tuttt...tuttttt...terputus pulak... :D

dee ridzuan said...

ekekek...
pasti kamu mengingatiku setiap kali nak pakai baju tut..tut... hehehe