Followers

August 30, 2010

Resepi Roti Puri..Yummy.... =P

semalam kan aku berbuka di rumah kakak..
lepas tuh telah diarahkan untuk buat roti puri...
pheww...diarahkan cem kejam je kan....
hehehe...

kak lang buat kari ayam..
so saje je la nak tambah hidangan...
jadinyer buat la roti puri..

seb bek mood nak memasak aku okeh..
kalau tidak......
mao roti gardenia cicah kari jek!!..
=P

senang giler roti puri neh...
korang nak try?..

rajin pulak kan nak bagi resepi..
hehee

bahan-bahan dia....
1 - tepung gandum
2 - air
3 - garam
[campurkan semua bahan neh .ikot la banyak mane nak buat dan uli tepung macam biasa...macam buat karipap jugek kot..hahaha.apela aku neh.nak ajar tapi tak pandai gune ayat... =p.....]

lepas tuh doh kan tepung yang diuli..ikot saiz mane yang korang nak..kalau nak kecik..so bulat-bulat kan la kecik-kecik...
lepas tuh gelek doh tadi macam gambar diatas neh...

lepas tuh goreng di dalam minyak yang panas dan banyak....korang akan dapat lihat roti puri ini akan mengelembung.......bila dah agak kekuningan..bolehlah angkat dan sapu planta di atas roti puri tersebut..kasi lemak-lemak sikit roti puri....yummmyyyyyyy....

dah boleh dihidangkan..
senang kan..

agak2 korang tak tau nak berbuka ape....meh la buat roti puri neh...senang sangat...lepas tuh selain kari...roti puri neh pun sedap dicicah dengan sardin!!...
tapi sardin dah tak boleh nak makan sekarang.. =(...



::aku panggil roti puri...mungkin korang panggil laen..macam budak praktikal kat tempat aku neh..dia panggil roti kembung... (-_________-)::
Share:

2 komen:

dee ridzuan said...

sudaa pandai buat roti puri adikku nie... nak oder..

deatH_luVer said...

hehe..takleh order..dia kene makan bersantap bersama2..panas2 baru sedap..
:P