August 28, 2010

♥ kenape ALLAH temukan kita dengan org yang salah ♥

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

#copy daripada laman web facebook
Share:

9 komen:

|| A r a W a n i || said...

thats ryte bebeh..
sabar lah apa adanya..
lebeyh baek sendiri drpda berdua,
sedangkan bila berdua, sakitnya lebih perit dari berpunya..
kan?
kan?
kan?

ayin~weeweet said...

betul.betul.allah beri kite hujan sebelum beri pelangi pada kita.alhamdulillah :)

ZaritH said...

ya allah.. im crying!!

miss faten said...

Sobsob . . .
THANKS kak :')
Sgt berguna ini entry.
Muhasabah diri kenapa dipertemukan setiap kali dgn insan yg salah buat diri ini. Wahai insan yg sebenar2 layak utk aku, sabarlah dikau, akanku muncul jua 1 hari nnt :)

un_sign said...

donat, entry beri sedikit nafas kepada saya.awak tahu saya terasa terlalu sangat sedih..mungkin kah ini takdir yang allah beri pada saya

adiek galcute said...

hmm...sedih tp masih tak dpt nk lupakan suma tu..mungkin mgambil masa yg panjang..

deatH_luVer said...

@ara,yep mmg lbh baek sendiri dr bpunye.tp sampai bl nk sendiri..wink2

@zarith,statement ini membuatkan kite sedar kan kenape dan kenape satu2 itu berlaku.Allah sygkan kite.

@adik witwit,hehe.yep Allah bg kite hujan sblm dtgnye pelangi...

@adiek,chaiyork2.kene bgkit,jgn hdp dlm kenangan mcm aku.

@Faten,tunggu,mesti ada jugak t utk adik.dun wery..

@wid,xmo sdih2..kawan2 kan ada utk kamo.jom makan!hak3

un_sign said...

cik donat.Jom..bila mau makan
ai ok jer..jom2

adiek galcute said...

tp aku rasa aku pun nanti mcm ko idup dlm kenangan..sory aku mmg susah sgt2 nk lupa suma tu, byk kenangan..shingga skg ni slalu jer berlegar kenangan tu mcm filem ditayangkan..dan aku yg menontonnye jd sedih shingga menangis..