Followers

June 18, 2010

Jaga..Jaga Jaga

semalam pergi ke opis lagi satu..
menjemput kengkawan untuk pergi breakfast di pasar pagi..

yang menjadi masalah kat opis itu adalah tempat untuk parking kereta..
sekarang staff - staff yang baru masuk keje terus beli kereta....
jauh beza pemandangan 4 -5 tahun lepas di depan opis itu dulu...
sekarang penuh dengan kereta-kereta...

parking bawah kat dalam kawasan opis memang hanye untuk kenderaan pejabat dan pelawat sahaja...
so...
sebab tiada parking langsong..
jadi aku terpakse double parking kat luar opis semasa tunggu kawan2...
sekali tuh ada lori dari arah yang berlawanan...

so nak tak nak kene masok kawasan opis...
kalau ikotkan aku...
aku memang malas nak masok sebab nak pusing2 tuh susah..
ye la..orang baru abes P kan.. :p

kalau aku tak masuk...
maksudnyer memang aku sengaja tempah 'bengkel' untuk orange...

so aku pun masuk la..
kebetulan pulak de opis car keluar..
so senang la aku nak masuk..
sekali daaaaaaaa...
itu pacik jaga yang kerek itu..

pakcik jaga - tak boleh..tak boleh masuk
aku - saye nak amek kawan saye sekejap jek..sekejap...
pakcik jaga - tak boleh..tak boleh....
aku - sekejap je pakcik...kawan saye dah turun tuh ha..
pakcik jaga - [geleng kepale dengan muka macam.........]
aku - [dlm hati - kepale hangguk ko...]
*mase ini dah hilang sabar dah........
pakcik jaga - tak boleh..tak boleh....[dia suh aku reverse]
kepale hangguk ko pakcik..belakang kereta aku ada lori besar melintang .....takkan nak reverse......aduhaiiiiiiiiii.....sangat la PANAS HATI aku...

nasib baik la lepas tuh kawan2 aku sampai...
kalau tak...
aku nak jerit jek..
"SAYA PUN KEJE SINI LAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
*orange ku takde sticker jabatan..........

bengang sangat dengan budi bahasa budaya pakcik jaga tuh...aku nak masok sekejap jek..tak sampai 5 minit... itupun leh jadi hal..

memalukan jabatan betul if dia buat kat orang awam...

maaflah agak terkurang ajar dalam entry neh sebab geram!

Share:

0 komen: