June 26, 2010

Dating Bersama Bonda....


Disebabkan kali ini cuma aku sahaja yang balik ke kampong tanpe family isha..
so maka berdating-datingla aku dengan bonda..

hari ini cuma masak untuk adik sahaja..lepas itu aku berdating-datingan dengan bonda di Masjid Tanah..

Syukur..sejak punyai Orange..bonda bagaikan senang untuk diajak ke mane-mane sahaja..malah kadang-kadang bonda yang mengajak aku ke mane-mane...sangat tidak percaye!...

Arah tuju yang pertama adalah untuk mencari klinik pergigian di masjid tanah...selepas itu kami berjalan-jalan sekejap di sekitar bandar masjid tanah...

singgah di kedai makan....heeeeeeeee..seriyesly..bonda memang jarang makan kat luar...jarang sangat..rasenyer sepanjang beliau hidup 60 tahun...tak habis jari tangan untuk mengira berapa kali bonda makan di luar...

bonda makan mee goreng basah...gile mabeleh...udang sangat banyak...


aku pulak order nasi goreng USA....tapi macam nasi goreng paprik..layankan ajek kan......

besh je nengok bonda makan...abesss...alhamdullilah..

selepas makan..kami pulang..

dan.

tiba - tiba jam 9.00 malam..sangat terase nak makan..so cakap dengan Bonda nak pergi pasar malam...n menakjubkan...bonda nak ikut sekali..........apekah ini?...tak pernah2 bonda pergi pasar malam seumur hidop bonda...bagi bonda, pasar malam adalah tempat yang paling tak selesa dan boleh mengundang maksiat kerana bersesak-sesak dan bergesel-gesel antara lelaki dan perempuan...

nasib baik pasar malam ketika itu tak ramai orang...takdela bonda rasa tak selesa sangat...

beli bahan2 untuk sarapan pagi besok..n rembat durian lagik...hikhik..bersiap sedia untuk demam yer yuslina!!....

**mesti rindui saat-saat ini ...berdua - duaan dengan bonda tercinta.....

Share:

1 komen:

adiek galcute said...

best kan mcm tu...aku pun nk gak jln2 mcm ni dgn srikandi cintaku. tp nanti ada jer yg mgikut..tarzan malaya aku yg kt kg tu la..