June 16, 2010

buatan orang?...

sebenarnye...
sejak isnin lalu..
de kabaran tak indah..
antara hendak percaye ataupun tidak..
antara hendak gelak ataupun sekadar ketap bibir...
haha..ayat aku takleh blah...

menurut seseorang, aku terkena buatan orang..
kihkihkih..
gelak lagi..
mengucap panjang aku dibuatnyer....

tapi bila da start bagitau siape yang buat aku tuh..
aku rase 200% aku susah nak percaye...
gelak je la aku..

haiks..adakah sebab aku dah dididik dlm keluarga yang tidak mempercayai mende tahyul ini....so aku susah nak percaye??..
eee....susah lar nak percaya...

tanye orang sekeliling....ada yang kata leh percaye..ada yang kata takleh percaya..

em..bagi aku....aku tidak percaya tapi untuk tidak mempercayai langsong tuh takde lar......takot if bende tuh betul2.....takot mak nyah...

so now...kene kuatkan iman kat dada...sambil taip entry neh pon..aku leh senyum sorang2.........

tapiiiiiiiiiiiiiiiiii............
tadi sesaje je la aku g menengok kat sorang sis neh..
dia kata ada bende menumpang kat badan aku...
aduhai...
bab neh aku percaye sikit lar..
sebab aku tak ckp pon yang kepale aku berat..
tp dia ada tanye bab kepale neh..
so kat situ aku cam...
ee..biar betul..
kompom lepas neh nengok wayang waktu siang jek..
takottt...

haiks...macam tak percaye mende karut marut ini akan berlaku kat aku..

*ehem..ehem..suh kakak tuh nengok, jodoh aku orang mane...kihkih..gatai nO aku neh kan...hahaha....
jeng...jeng..jeng....ada 5 huruf...teka la sendiri...lalalalala....

Share:

9 komen:

Miss Izah Mohamed said...

HOOHOH MENDE BUATAN2 ORG NI JGN MEN2.. EHEHE

5 URUF YE..
KEDAH? JOHOR? HEHEH

deatH_luVer said...

hmm...susah nak pecaye la izah..

haha..teka lagi ..teka..

mmg takkan gitau lar..
:P

fatin hanani said...

hehe sis ayat last 2 mmg x leh blah hahahaha
emmm pasai bnda 2..mgkin btoi sis
sebab tok fatin dah kena
siap abah fatin pun kena buatan owg
sekrg dah ok kowt
tp x tau la dah btoi2 xdak dah bnda2 2 kat umah fatin...
ada owg antq kat abah tapi kena kat tok sbb tok lumpuh...
macam2 dah berubat tapi alhmdllah skrg dah ok kowt :)
so sis kena la kuatkan iman
jgn fikir bukan2 :D

Rara said...

benda ni memang tak buleh wat main2 kan. kalau betul,cpt2 la jumpa dengan pakar, yer?

|| A r a W a n i || said...

sabah?
hahahah~~

bebeh.. banyakkan baca ayat kursi. Setan xdekat kalau baca ayat kursi ni..

Bukan main2 kalau buat2 ni.

uff...
takottt...

deatH_luVer said...

ala fatin...
jgn la takot2kan..
huhu..
menakotkan bila tau kene buatan orang..tp malas nak pk..

rara^^pakar hantu ada ea?.. :)

ara^^baekla sayang...akan ku ikot segala nasihat mu..

wut!!.. SABAH???...oh no....mane nak korek duit banyak2 beli ticket flite..

derma kilat..derma kilat..

Gyena Chobitz Armani said...

hi yunk,
kadang2 susah nak percaya pada benda ni kan? then kadang2 lagi, ajal maut ditangan tuhan kan? so kita hanya perlu berwaspada sentiasa..dalam dunia skrg ni ramai hasad dengki sesama kawan pun ada..cik gyena pun penah alami situasi macam ni..kadang2 orang dengki ni sampai sanggup buat seseorg tu sakit sampai mati..mcm ayah cik gyena kena, meninggal sebab buatan orang..tp kami sekeluarga pasrah, mungkin kehendak ILLAHI..ajal maut tiada siapa yang tau kan..u take a good care to urself..kadng2 kwn ni depan baik, blkg x tau apa yg dia dendamkan :)

|| A r a W a n i || said...

bebeh..
derma kilat untuk ang kawen?
Adakah boleh didermakan kilat kepada majlis kawen ang?

Hakhakhakhak..
ala bebeh..
murah jak ba teket sekarang ni..

lagi2, soh la pihak llk yang sponsor..
*pingsan*

deatH_luVer said...

gyena^^uiks..pengalaman u lagi teruk gyena..sampai bapa u meninggal..hiks.sangat kejam...
baek dear..i akan take care diri sendiri..

ara^^bukan kilat yang harus didermakan....hang jangan memaen....hehehe..

bukan takat pingsan je laling....terus komaa bakal husband den kalau semua dia kene tanggong......:P