June 18, 2010

ABAH..

melihat tajuk entry my sis - datin dee.. [ edisi khas untuk bapa ]
aku mula....haiks..
nak berkaca-kaca air mata ini..

abah meninggalkan kami dari tahun 1999..
sudah 11 tahun kan..
tapi abah tak pernah hilang dari ingatan aku..
:)

rindu abah!!!...

teringat susah payah abah turutkan kehendak aku yang beriye2 nak pakai cermin mata baru..
bawa aku ke pekan Masjid Tanah dengan motor honda c70 dia tuh...
ikutkan aje kemahuan aku.....
*kalau mase tuh aku boleh fikirkan tentang RM...mesti aku takkan minta macam-macam...

teringat masa aku pakse abah bagi keizinan nak g program ape ntah kat sekolah sultan alauddin..
kalau masa tuh aku tau sebab-sebab kenapa abah tak bagi pergi..msti aku takkan pergi...

teringat masa abah hendap aku dan kak chik study [pdhl tak stdy pon..]..mesti masa tuh harapan abah besar kan nak lihat anak-anak dia berjaya...

teringat masa abah tarik selimut suruh bangun awal....takmo anak dara dia jadi pemalas....huhu..sekarang baru aku tau kenapa abah tarik selimut..sebab nak anak dia pandai buat kerja rumah..nak anak dia pandai masak....

aduh....rindu abah........

aduhai..menitik air mata neh....
alfatihah buat abah - Md Yusoff bin Akup
::selepas abah tiada..sangat tidak berani tanye sesiapa tentang ibubapa masing-masing kerana takut mereka juga seperti aku yang sudah tiada abah..sensitif::
Share:

4 komen:

|| A r a W a n i || said...

bebeh...
silakan bertabah ya...
mari baca alfatihah banyak2 untuk arwah dan jugak mereka2 yang sudah tiada...

dee ridzuan said...

sabar laa cik donat.. Alfatihah buat arwah abah cik donat... akk jugak merasa kehilangan my daddy bila beliau divorce dengan my mak... akk pun tak berani tanya kengkawan takut mereka senasib dengan kita~~~

Tupai Karan said...

sama gak laa.. cam aku ni plak membesar tak merasa kasih syg bapak.. jelesss ja tgk mmber2 dulu waktu stadi..

deatH_luVer said...

ara^^ye..sudah bertabah sejak dulu...
baekla..

sis^^takot kan sis...takot nak nengok riak muka kengkawan bila tanye soalan pasal family..

tupai^^heeeeeee.....rase laen kan...orang laen ada bapa..kita tiada.....dah lame tak de panggilan ABAH... :(