Followers

May 10, 2010

Kisah Tuan Rumah Yang Bijak

aku sudah menyewa rumah beliau selama 3 tahun..
2 tahun setengah aku tak dengar khabar berita tuan umah aku..
hidop ke tak...tak tao langsong..

yang aku tahu..
aku bank in duit umah setiap bulan on time...
agak2 akaun tuh close ke tak..
aku tak amek kesah..
sebagaimana owner rumah tuh yang langsong tak tanye ape cerita rumah beliau...

tp..
bila agak lame..
rase pelik..
kenapekah begini..
sudah inalilah ker?..opsss.....
risau pulak..

jd..
aku merancang untuk bank in duit lambat bulan neh..
baru dua kali dalam sepanjang 3 tahun aku dok sewa umah beliau..
nak nengok pe reaksi beliau..

sekali..
beliau datang ke rumah..hehe..
sangat pandai kan...
baru bayar sewa umah lambat bape hari..
dah pandai datang umah..
cube kalau on time bayar..
jangan harap nak tanye kabar sekalipon..
apatahlagi nak wish selamat hari raye..
haiks..macam2 aku neh..

bukan aku nak dia salu tanye kabar pon..
atleast dalam 6 bulan sekali tuh tanye la kabar umah dia tuh..
okeh ke tak...
neh haram langsong tak tanye ape2..
yang tau duit masukkkk jek..

geram kadang2...

tp bila dpt tuan rumah yang menyebok sangat pon tak besh kan????...
sampai dok limitkan bape hari keluarga kita leh datang umah....
itu melampaukan....

macam-macam ragam tuan rumah neh.......
Share:

4 komen:

Mr Rulez said...

sm lar ngn aku..sewa rumah pakcik 2..

dlu okey jer..pastu hilang ttibe..ingat ader ap2 lar..kol pun tak dpt..nseb bek jumpa dy dekat psr mlm..dy kata no hilang..

aplar punya pakcik..dy ckp dah pcaya dekat kitaorang..hehe

QeMa said...

ouh tuan rumah
jgn kena halau suda
hehehe

deatH_luVer said...

rulez^^dia pon ckp ..hp dia ilang..takde no kami dah...

datang ari tuh pon..dia lupe rumah dia no berape..sangat sadis betul....

Qema..
berani ar dia halau..
t den tos bakau umah dia..

hehehe

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

sib baik idup lagi
hehhehehe.....