Followers

May 4, 2010

Bile Nak Kurus Neh!!.....

Hari-hari melawat web dak dzul neh..
tp kesedaran untuk kurus amat kurang..
mane kesedaran neh..kesedaran!!..kesedaran!!!...

okeh..nak bagitau ari neh...eh mulai hari ini..
aku telah memantangkan diri aku dengan AIS....
AIS yer..sangat susah untuk aku berpisah dengan AIS!!

pagi-pagi tadi minum teh o saje..
tengahari mam sup sayur dengan air suam..
wahhhh..sangat tak percaye itu aku!!..
mane milo ais ea..mane nesLo ais eh..
bubye la semua kan..

kalau nak ikotkan diet dak
dzul neh..
mao pengsan aku..slow la kan..
jadinyer kene terima la berat slow2 turun...
agak2 berjaya tak neh nak kurus..
or angan tak sudah jek!!..
Share:

6 komen:

.::WaNiE::. said...

susah ke nak pisah ngan ais

minum air panas lagi layan

deatH_luVer said...

hohoho..
aku takleh lar..
takleh minum..
mesti nak muntah kalau minum air panas2 neh..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

bile milo dipisahkan dengan ais..
xbesh la rase die..tapi kalau nak diet haruslah berkorban.. semoga berjaya okeh..

ElyaElmo said...

sis........sis boleh sis!!! kene yakinnn....
mesti sis bolehhh kurusss dan sehattt :)

~..natakafisha..~ said...

yuhuuu..
sya org ke 200 follow awk...
suke.. suke...
t follow la sya smula ekk..
akekekke

Joy Kalonas said...

secara teorinya, semua tips diet yg kita dengar di luar sana adalah berkenaan 'mengurangkan pengambilan' kalori (makanan) tapi 'meningkatkan penggunaan' kalori (aktiviti), dan semua ini bersamaan dengan weight loss.. adakah kita perlukan pil kurus dan jus mate 5 utk kurus? tidak.. apa yg kita perlukan hanya satu, iaitu ILMU..

Kesan low-carb diet hanyalah sementara. Kenapa?

Sebabnya, tiada bukti saintifik yang menunjukkan lambakan diet-diet di luar sana (termasuk Atkins diet) boleh menyebabkan turun berat badan, melainkan pengurangan pengambilan Kalori (DCR) dalam sehari. Oleh yg demikian, mereka yg mengamalkan low-carb diet ni mungkin turun berat badan disebabkan KURANGNYA pengambilan satu macronutrient penting dalam diet, iaitu karbohidrat. Perlu ingat bahawa nilai kalori datangnya dari 3 macronutrient asas, iaitu Karbohidrat, Lemak dan Protein. Apabila salah satu daripadanya (karbohidrat) sudah di 'keluarkan' dari senarai pengambilan sehari-hari, bererti telah mengurangkan pengambilan kalori beliau dalam sehari = turun berat badan.

Kesan jangka masa panjang jika kita kurang ambil karbohidrat = lethargic/lesu = metabolism rate jatuh = naik berat badan. Sebab tu saya selalu tengok, orang yg amal low carb, mungkin 1-2 tahun je kekal, pastu KOMPOM berat badan dia akan naik balik..

My tips berkenaan diet dan kesihatan
http://sususejat.blogspot.com