Followers

April 16, 2010

Terapi Lubang Hidung


pepagi ai bukak emel..teruja ai bila ngk title ini [terapi lObang idOng}..aisyohhh...wendu nak korek2 lObanG idOng..miahahaha..berbagai la saye neh..


setiap korang mesti ada dua lobang idoNg kan..sebelah kiri n sebelah kanan...tiPula klu korang jawab de sebelah jek..aLien aPe~


klu korang sume nak tau..fungsi kedua-dua belah lobang idOng neh tak same taw..meh ai gitau korang k..
sebelah kanan mewakili matahari [panas]..manakala sebelah kiri mewakili bulan [sejuk]...

n klu korang tetibe je ase saket kepale...
ha..meh sini ai ajau k cara2 untuk mengurangkan sakit kepale tersebut hanye dgn menggunakan lobang idOng..jgn tak pecaye k...
okeh..korang totop lobang idOng sebelah kanan...then bernafaSlah melalui sebelah kiri..n lakukan selama 5 menet..insyaALLAH..sakit kepale akan berkurangan..

Jika korang tetibe semPot o leLah, tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan bernafaslah melalui hidung sebelah kanan. Lakukan bolak-balik. Tak lama kemudian, koraNg akan merasakan segar kembali. Sebab lubang hidung sebelah kanan mengeluarkan panas, sehingga gampang sekali panas, lubang hidung sebelah kiri mengeluarkan dingin.

ha...neh yang besh yang ai nak kongsikan bersama...klu korang nak taw..perempuan bernafas lebih dengan hidung sebelah kiri, sehingga hatinya mudah sekali dingin. Laki-laki bernafas lebih dengan hidung sebelah kanan, sehingga mudah sekali marah..patOt ar...haisyOo..lepas neh ai nak suggestkan kat kaom lelaki bernaFaslah menggunakan lobang idong sebelah kiri...


akhir seKali...pernah tak korang rase pada saat bangun tidO, lubang hidung sebelah mana yang bernafas lebih cepat? Sebelah kiri atau kanan? Jika lubang hidung sebelah kiri bernafas lebih cepat, korang akan merasa sangat lelah. Tutuplah lubang hidung sebelah kiri dan gunakan lubang hidung sebelah kanan untuk bernafas, korang akan merasa segar kembali dengan cepat...


~ai pasti ramai yang sedang mencuba bernafas mengikut teknik yang ai ajar ketika membaca di blog ai ketika ini..hehehehe..sangat berguna kan info neh.. (^__^)

::ini entry yang dipublish kembali...hehe..kongsi entry yang dulu bersama blogger yang baru dikenali..hikhik""

Share:

2 komen:

maisarah bt md ismail said...

wakakkakakakaaa

.::WaNiE::. said...

bagus bagus untuk orang yang semput cam aku