April 23, 2010

Orang Melayu Kita!

Aku Dan Zura beratur untuk keluarkan duit di Maybank Selayang Mall

Tetibe ade makcik bersuara..umo rasenye pertengahan 40an bersama anaknya yang dah besau gedabak...

"tolong jangan duduk tengah jalan"

eh...pelik..ne de duduk tengah jalan..berdiri lagi neh..tengah beratur mmg la panjang berjela..

lepas tuh dia ckp TERIMA KASIH bila kami bagi ruang..

maka Fahmi jawab SAMA - SAMA MAKCIK..

dia berpusing balik dan cakap..

"SAYA BUKAN MAKCIK EH"

eh...

pelik la orang melayu kita neh...umur dah macam begitu pon still takleh terima orang panggil makcik...leh siap sound lagi tuh..

*eh..ttibe terfikir...kat office aku pun camtuh..ada yang layak dipanggil makcik tp membahasakan diri kakak...tp biase la...pejabat kan.. :P
Share:

11 komen:

joegrimjow said...

hehe
bese lah\sensitif
so jaga la mereka yg sensitif tu

wlpon ku umo 21 masa tu, p skolah rendah
budak2 panggil ku pakcik
haha, xkan nak salahkan mereka kan sebab budak2

so kite ni
panggil2 la yg tua kerepot pon, akak atau abg, bagi mesraaaa sikit ;)

kaydee said...

panggil nenek...abis citer!

kaydee said...

panggil nenek...abis citer!

kaydee said...

panggil nenek...abis citer!

Mr Rulez said...

aplar mak cik 2..pms kot..hek3..

.::WaNiE::. said...

eeiiyeewww

tak sedar diriii

deatH_luVer said...

joe^^haha..mmg patot pon umo 21..dorang panggil kita pangkat pakcik n makcik..:p

kalau panggil abang kat pakcik2 kang takot ada yang naik daun..
:p

sis dee^wOw....moyang pon okeh kan!

wanie^^tau takpe..

mr rulez ^^tau takpe..sakit ati sangat2..

Aini said...

mak aih garang sungguh makcik itu

budleee said...

hik2...

mungkin kena panggil dia aunty kot..

my friend punyer dad sensitive bila panggil pakcik

hoho..

Wanita Mutalib said...

wakakakakaka..
kalu kat opis,
segan le plak nk panggil makcik hee..

sebelas said...

biasalah..melayu kan mudah lupa :D

http://nomborsebelas.blogspot.com/