March 19, 2010

rindu kuala sungai baru...

tengahari tadi..
adik telefon tanye tak lik kampong ker..
huhu.sadis bunyinyer...
tak gaji la dik oitt..canne nak balik..
bukan semata2 duit minyak dan tol je perlu dipikirkan...
tentera bersusun 12 orang tuh mao juga dilayan dengan duit...
sekejap-sekejap kang..
"mak ndak nak beli gula",
sekejap kang..
"mak ndak nak g kedai, nak duit..."..

peh2 takkan nak terperap kat umah jer..
kompom hajah normah ajak g mane2...
malah dah de plan sebenarnya nak pergi rumah orang kawin kat air molek melaka..
walaweh...

peh2 takkan nak diam2 pasal duit lauk...
hohoho..takmo-takmo....
bukan sesenang itu aku di kampong...

selepas je aku mengesahkan tak dapat pulang ke kampung...
ada lak yang dok panaskan2 kat sini sampai naik sebak...aduhai...

"kak ina..kitorang nak masak sedap neh...masak rendang tok...rugi ko tak balik"

"takpelah...suh kak lang bawak balik kl.."

"tak boleh..hari ni juga abes...."

waaaaaaaaaa...tetibe tersentap gitu....
ye la..dah la aku sorang2 kat KL neh..
semua dok berkampung kat kampong tuh...

tos letak telefon..
wa..sentap sangat la kununnyer... :(

adik aku kol balik pon tak kulayan....
agak2 tak sampai hati baru aku pikap...
gile buruk perangai betol...

sekali yang sedang di talian adalah bonda den...
uwaaaaaa....lagi sentap..
serasa ingin balik juga tengahari tadi...

mak pujuk sikit-sikit...
takde makne dorang nak masak rendang tok nyer..masak rendang tok pon tak pandai..

ada hati nak jeleskan aku kunun...
huhu..terase rugi je merajuk tadi...

teringat masa aku jeleskan k lang 27feb mase besday bonda..mesti dia sentap camtuh gak kan...haiks...
Share:

8 komen:

.::WaNiE::. said...

salam ziarah :D

kekekeke sedih ooo kalau kene canie:P hiks

deatH_luVer said...

tau takpe..
mao tos setat enjin n terpacak dpn pintu umah kampong...
:P

anummss said...

hehehe..
ileks r ea..laen kli balik r..

(^_^)

deatH_luVer said...

baekla anums...

hehe..

anumss..bln 6 t...mebi kita g sane..jom jumpe...
hikhik

anummss said...

bln 6 nih..nak datang cni??jhorr???
really?????

hehehehehe...
tarak hal lah..

(^_^)

deatH_luVer said...

bkn jhr dah..
kluang teruss...
hikhik..

insyaALLAH if umur panjang..
kita jumpe okeh..

leh berfotogedik sampai lebam!...
:)

Anonymous said...

Hello. And Bye.

deatH_luVer said...

hello and bye tOO..

woah..ntah sape la ni..

btw..

tengs sbb singgah..