March 23, 2010

marah tapi sayang


..oh terus ke penceritaan je la.
mukadimah perlu?..
:p

sebelum ini aku de post entry mengenai adik bongsu ku yang terchenta..

masa balik kampong yang baru neh..adik bagitau dia dapat keje kat area seremban...kerja di taska sahaje....takpelah..tp agak musykil bila mak sendiri mengizinkan dia pergi mencari rezeki jejauh begitu..

sedangkan aku sendiri menyiasat dia bagai nak rak..
"betul ke ko neh?"
"jangan-jangan ko nak enjoy je kat sane neh..?"
"ko jangan nak tipu kitorang adik"
"dah pikir abis ker?."..


buang mase je tanye sbb dia dah siap packing baju...adush..ntah,tetibe rase eh betul ke adik nak duduk jauh dari mak...taknak temankan mak ker..*sebak...

so hari ahad ari tuh kak lang antar dia ke seremban..ye seremban la sangat..rupanya dah dkt dengan sepang...den sodap2 dah sampai KL dengan anak2 wah..kak lang still kat sepang lagi...kira jaohla tuh kot...

ri neh msj dia tanye canne keje kat situ..
dia cerita dari a-z...
tp yang sebak n klala pon ada..
siap dah ckp nak blaja canne nak balik kampong dari sane..
baru 2 hari dik...huhuh..

aduh..seriyes tetibe sebak..walaupun selalu marah2 dia...tp bila dia dah sorang2 kat tpt orang tuh..rase macam..eh bolehke adik aku neh berdikari kat sane..cukup ke gaji dia t...camne dia nak sesuaikan dengan orang...

dan sebenarnya, aku selalu terpikir...biar aku yang menghadapi kesusahan itu,jangan adik beradik aku yang laen..biar aku yang dicaci maki oleh sesiape..tp jangan sesekali adik beradik aku dicaci maki...

*terkenang cerita abang ipar yang diherdik dan ditunjal2 oleh pihak atasan wlupun bukan salah dia....ouch..kalau boleh biarlah aku yang menggantikan tempatnye..tp lagi malang kawan dia dipukul teruk sehingga perkara itu menjadi kes mahkamah skrg..macam-macam hal orang atasan..tolongla jangan gunakan kuasa anda sesuka hati kerana fikirlah YANG DI ATAS lagi berKUASA...

..adik bongsu den..

Share:

3 komen:

luZ a.k.a peRmataPuTiH said...

teruk btul la dorg ne..slah gne kuasa...ish2

♥ nur_solehan ♥ said...

sapa pun dia...
dia tetap da pertalian ngan kita.=]
sama2 mmbesar..=]

.::WaNiE::. said...

she'll be allright :)