Followers

March 11, 2010

Cinta Feb...Betul ke Ibu?...

Bu, adik Cuma ingin bertanya…
Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...
Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu?


Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu?


Ibu terkhayal dengan bujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya
Benarkah bu?


Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu
Tapi benarkah bu?
Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...
tapi benarkah bu?

Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu?

Tak terasakah sakit dan perit
tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu?
Benarkah begitu?

adik cuma nak tanya je bu.....


~sumber dari emel..~

aduhai..Ya ALLAH..elakkan dari diriku lalai hingga sebegini jadinya...




Share:

14 komen:

lotikus disarimankan said...

astagfirullah..sadis betul...sanggup dorang buat mcm tuh

deatH_luVer said...

tuh la..
tak sanggup nak nengok..
huhu..

sebenarnya de gambar lagi..
tp taknak display kat sini..
tak sanggup..

:(

kenwooi said...

sad sights! =/

SaYa iNsaN bIasE said...

astaghfirullah...
kenapa ae manusia macam neyh ??
ta sanggup rasenye nak tengok makin lama makin berleluasa benda macam neyh...
kejam kan manusia neyh

deatH_luVer said...

yupp..
kejam dan takde perikemanusiaan langsong..

wlupun dah ditakdirkan hdOp mereka akan jadi begini..
mengapa mereka tak penah pk kan akibatnyer dan balasannyer..

|| sTaRLoveR || said...

MAri berdoa semoga ALLAH bagi pengajaran kepada hambanya yang lalai..
and mari kita berdoa..
semoga kita dijauhi daripada perkara2 sebegini..

Amin..

Sedangkan binatang pon sayangkan anknya..
di manakah letaknya makhluk yang berakal?

deatH_luVer said...

tau takpe dear..
ntah mane dorang letak akal..

klu taknak pon..
bagi la kat mereka yang nak..
skrg neh ramai yang susah nak dpt beby...
:(

|| sTaRLoveR || said...

Ntahnye dorang nih..
Buat chenta pandai..
Ada hasil pandai gak buang.
Eee..
Emo betol tengok menda2 macam nih.
Ke mana la perginya lelaki yang dikatakan melindung. Mana hilangnya perempuan yang dikatakan penuh dengan sofat malu?

~~kita kan dear.. Nak bunuh kucing pon xsanggup..
Apa lagi nak bunuh seorang makhluk yang xberdaya macam nih kan?

Euw..
Mari berdoa kuat2 smoga ALLAH bukakkan pintu hati ibu2 ini. Dan jugak membuka pintu hati bapak2 yang membuat nih.
Haih!!!!

~~Emo betol..

deatH_luVer said...

mmg patot emo dear..
sakit hati kan..
kita neh punyela sayang kat budak2..
isk..leh sakit jiwa pk nape dorang begini..

Uda said...

kesiannya.. tak dpt nak luahkan.. malang betul nasib mereka

deatH_luVer said...

hmm...taw takpe uda..
:(

adiek galcute said...

kejam sgt2..sedih tgk baby bila kena buang dlm keadaan yg mcmni..

deatH_luVer said...

haiks..tuh la dik..
aku pun tak tau nape dorang leh bersikap mcm neh..
malu?
malu sbb tak nikah dah ada anak?..
mase buat..takde rase malu kot?..
:(

♥ Cinta Najihah ♥ said...

hurmm~ sedih~=(