March 29, 2010

bebelan di tengah malam~

tiada yang baru maka tiada yang lama...
tiada yang lama, orang baru terkapai-kapai..[mungkin]
tapi persoalannya..
mengapakah orang baru dan orang lama tidak boleh ngam-ngam ataupun dalam erti kata lain agak kurang bekerjasama...

bagi orang baru
- mereka agak malu - malu miaw bila ditempat baru tapi harus diingat..MALU BERTANYA SESAT JALAN..jangan hanya mengharap orang lama menyuap ajek...kamu hanye menadah...sesekali, buang rase malu, bergaul mesra dengan orang lame..kalau taknak mesra sangat pon..mungkin hanya dengan menghadiahkan senyuman kepada orang lama..tak rugi pun kan... :)...ape yang orang lain nak cakap..itu belakang kira..janji kita JANGAN SOMBONG SANGAT!!...
bagi orang lama - jangan terlampau sombong...jangan terlalu fikirkan.."hey..aku orang lame..biarlah budak baru yang senyum kat aku..yang tegur aku dulu,yang tanye aku dulu,dia tak tanye..buat ape aku terhegeh-hegeh nak ajar dia"...hohoho..tidak perlu begitu...sebagai orang lame..apa salahnya kita mengalu-ngalukan orang baru ke tempat kita..buang rase EGO [sbb kita orang lama]...tak rugi pon kalau bersikap demikian kan..kan..kan..buang ayat orang LAMA dan BARU tuh..sebab tak semestinya orang lama tahu semua...dan mungkin orang baru mempunyai idea yang baik untuk organisasi kita...tp yang penting adalah KERJASAMA!!
**terfikir untuk buat entry ini bila terdengar pelbagai cerita berkaitan ORANG BARU dan ORANG LAMA...

***aku pun pernah dikutuk sebab jarang senyum..pernah diumpat sebab jarang senyum..malah dulu, setiap kali borang penilaian urusetia [induksi] dikembalikan..mesti ada yang komen pasal aku yang tak mesra dengan peserta..tp aku tak amik hati pon,malah mula belajar untuk senyum walaupun sebenar-benarnya AIR MUKA aku memang agak ganas[roman muke mmg garang]..dan sebenar-benarnya aku neh adalah mata empat, susah nak cam orang pada jarak yang jauh..dan perkara utama juga adalah aku seorang yang PEMALU..:p..lebih suke menundukkan muka..

****korang perasan tak,lelaki begitu senang untuk memulakan persahabatan..jumpe sekali dah boleh jadi kawan..malah setiap kali jumpe..mesti berjabat tangan walaupun baru bape jam yg lepas mereka berjumpe...tp perempuan?.. :p

[ini hanya pendapat aku & perlu diingatkan ini blog aku jugak!]
Share:

3 komen:

.::WaNiE::. said...

bagi saya, org lama la yg harus mula dulu :)

deatH_luVer said...

bagi saye 2 2 perlu mula..

same2...

dan mungkin lebeh pada orang lama...

.::WaNiE::. said...

betul,
kadang2 org baru ni bila org lama kasik muka kerek dia lain mcm juga :)

tapi takpela bagi sy selagi xrugi apa2 okk jekkkkk

tapi kdg2 org lama ni mmg melampau :(